A polgári repülés célját, az utazók szándékát, az üzleti utak valódi szükségességét a Germanwings gép lezuhanását követő szomorú napon nem érdemes firtatni, az azonban tény, hogy a légi közlekedésben résztvevők száma az utóbbi tíz évben döbbenetes arányban nőtt. Csak Németországban 2014-ben közel 187 millió ember ült repülőre – ez a szám 10 évvel korábban 136 millió volt. S ha megnézzük Európa repülési térképeit, láthatjuk az összes repülőgép mozgását, amivel szinte eltakarják az eget. A németországi számokban persze benne van a mi Malévval kapcsolatos szerencsétlenkedésünk is, hiszen ha belegondolunk, abszurd, hogy Budapestről a Balkán államainak fővárosaiba Bécs, vagy München reptereinek érintésével vezet az úr. Akik gyakrabban repülnek, tudhatják, hogy egy-egy nagyobb repülőtéren milyen döbbenetesen pergő ritmusban követik egymást a le és felszálló gépek, s hogy a légtér telítettsége miatt milyen gyakran kell késésekre számítani. Az európai légi közlekedés biztonságát számos jogszabály és a 2002-ben létrejött intézmény, az Európai Repülésbiztonsági Hatóság igyekszik biztosítani – tegyük hozzá még e tragikus órákban is: látványos sikerrel. Hiszen a csodával határos, hogy ilyen rohamosan növekvő forgalom mellett milyen ritkán történik baleset az öreg kontinensen.